موس قهوه ، یک دسر عالی برای پایان شام دو نفره

موس قهوه یک دسر فوق‌‌العاده برای پایان یک شام دو نفره است. پیشکادمی در این مطلب شما را به دستورالعمل تهیه این دسر قهوه آشنا می‌کند. موس شکلات و موس قهوه از پرطرفدارترین دسرهایی هستند که به سادگی در خانه می‌توان آنها را هیه کرد. پس با ما همراه شوید و این موس قهوه جذاب را امتحان کنید.

 

مواد لازم

2 فنجان شیر تبخیرشده

2/3 فنجان قهوه غلیظ

2/3 فنجان شکر قهوه‌ای

3 عدد زرده تخم مرغ

1 پاکت ژلاتین بدون طعم (که در 3 قاشق غذاخوری آب سرد نرم شده)

1 و 1/2 فنجان خامه سنگین

 

دستورالعمل تهیه موس قهوه

در یک قابلمه متوسط ​​، شیر تبخیر شده و قهوه را مخلوط کنید. اجازه دهید با حرارت ملایم بپزند. گاهی اوقات مواد داخل قابلمه را هم بزنید تا زمانی که آب مایعات تبخیر شود. در یک کاسه جداگانه ، زرده تخم مرغ و شکر قهوه ای را با هم مخلوط کنید.

 

1/2 فنجان شیر داغ را به طور مداوم هم بزنید و سپس آن را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. مخلوط شیر و تخم مرغ گرم را به درون شیر داغ قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم بپزید. مواد را مرتباً هم بزنید تا زمانی که مخلوط روی یک دماسنج دیجیتال به درجه 165 F برسد. حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و ژلاتین نرم شده را نیز هم بزنید. کاستارد قهوه را کاملاً خنک کنید.

 

1 و 1/2 فنجان خامه را در یک کاسه جداگانه بزنید تا قله‌های سفت ایجاد شود. ½ فنجان خامه زده شده را کاملاً درون کاستارد خنک شده هم بزنید و سپس خامه باقیمانده را به آرامی اضافه کنید. موس قهوه زمانی آماده می‌شود که کاستارد کاملاً در خامه فرم گرفته ترکیب شود. موس قهوه را به عنوان دسر خنک بعد از یک شام عالی سرو کنید و لذت ببرید.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

موس قهوه ، یک دسر عالی برای پایان شام دو نفره