محبوب ترین میوه‌های استرالیا

پیشکادمی در این مطلب شما را با چند میوه بومی محبوب در استرالیا آشنا می‌کند.

تمشک بومی

(تمشک استرالیایی ، Rubus Parvifolius)

تمشک‌های بومی استرالیا که معمولاً در کنار نهرها در مناطق آفتابی یافت می‌شوند ، در بوته‌هایی رشد می‌کنند که از ژوئن تا اکتبر این تمشک‌های خوش رنگ و شیرین از آنها حاصل می‌شود. این میوه محبوب و پرطرفدار را می‌توان به صورت تازه مصرف کرد و یا آنها را برای تهیه مربا ، سس و دسرهای مختلف به کار برد. از برگ تمشک‌های بومی استرالیا می‌توان برای تهیه چای نیز استفاده کرد که گفته می‌شود به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کند.

 

مانتریس

این درختچه کم رشد به طور معمول در سواحل جنوبی استرالیا یافت می‌شود و میوه‌ای به نام مانتریس می‌دهد که طعم آن شبیه سیب است. میوه کاملاً رسیده ، سبز و دارای رنگ مایل به قرمز است. پس از برداشت ، این میوه می‌تواند به صورت تازه ، یخ زده و یا خشک شده مصرف شود.

 

لیلی پیلی

Lilly pilly گیاهی همیشه سبز و دارای برگهای متراکم و براق است. این گیاه در سراسر استرالیا به عنوان یک درخت زینتی محسوب می‌شود و میوه آن به لیلی پیلی یا توت سیاه معروف است. از آنجا که این گیاه بیش از پنجاه نوع دارد در نتیجه میوه آن می‌تواند از نظر اندازه و رنگ متفاوت باشد اما به طور معمول گلابی شکل یا کروی است و از رنگ سرخابی تا صورتی روشن متغیر است.

این میوه با بافت سفت و عطر و طعمی که یادآور سیب و گلابی است به راحتی در انواع دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نیوزیلند ، لیلی پیلی به سیب میمون معروف است.

 

Quandong

 یک میوه کوچک استرالیایی با رنگ قرمز روشن و طعم کمی ترش است که اغلب به عنوان یک طعم بین هلو و زردآلو توصیف می‌شود.

 

کریپس صورتی

Cripps pink از انواع سیب‌های استرالیایی است که توسط John Cripps در اواخر قرن 20 تولید شده است. سیب‌ها با رنگ قرمز و گوشتی یا زرد کم رنگ دیده می‌شوند. طعم‌ این میوه ممکن است خیلی شیرین و یا کمی تند باشد.

اگرچه سیب صورتی Cripps معمولاً در استرالیا پرورش داده می‌شود ، اما در کشورهای دیگر مانند کانادا ، شیلی ، برزیل و ایالات متحده نیز یافت می‌شود.

 آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

 

محبوب ترین میوه‌های استرالیا