5 دلیل برای اینکه هر روز چای ریحان بنوشید

ریحان در انواع مختلف - خشک ، تازه و پودر شده دارای خواص درمانی مختلفی است. جویدن مرتب چند برگ ریحان می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد ، اما آیا می‌دانید نوشیدن چای ریحان می‌تواند بهتر باشد؟

ریحان به عنوان "ملکه گیاهان" نیز شناخته می‌شود و در هند مقدس‌ترین گیاه است. ریحان به طور گسترده ای در آشپزی استفاده می‌شود و همچنین قرن هاست که به دلیل استفاده‌های دارویی ، در آیورودا نیز شناخته شده‌است که آن را به عنوان یک داروی موثر برای چندین بیماری معرفی می‌کند. طبق کتاب Healing Foods توسط انتشارات DK ، ریحان حاوی طیف وسیعی از آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که می‌تواند به محافظت از بافت‌های بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک کند.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که شما با توجه به آنها تصمیم بگیرید از نوشیدن چای معمول خود صرف نظر و در عوض نوشیدن چای ریحان را انتخاب کنید.

 

1. چای ریحان از اختلالات تنفسی جلوگیری می‌کند

چای ریحان از بروز برخی بیماری‌های تنفسی از سرماخوردگی و سرفه گرفته تا برونشیت و آسم جلوگیری می‌کند. این ماده دارای ویژگی‌های تنظیم کننده سیستم ایمنی (کمک به تقویت ایمنی) ، ضد سرفه (کمک به تسکین سرفه) و خلط آور (کمک به دفع بلغم) است که بدین ترتیب باعث تسکین سیستم تنفسی می‌شود. این روغن دارای روغن های خاصی است که به رفع گرفتگی نیز کمک می کند.

 

2. استرس را کاهش می‌دهد

طبق بسیاری از مطالعات ، چای ریحان به حفظ سطح طبیعی هورمون کورتیزول در بدن که به عنوان هورمون استرس شناخته می‌شود ، کمک می‌کند. چای ریحان سطح کورتیزول را کاهش می‌دهد و شما را از استرس رها می‌کند. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که چای ریحان علائم مختلف افسردگی و اضطراب را کم می‌کند.

 

3. سطح قند خون را تنظیم می‌کند

نوشیدن چای ریحان کمک می‌کند سطح قند خون در بدن شما به طور قابل توجهی کاهش یابد. مصرف روزانه چای ریحان همچنین ممکن است به تسهیل متابولیسم کربوهیدرات ها و چربی ها کمک کند و اطمینان حاصل شود که از قند خون برای تامین انرژی مورد نیاز بدن استفاده می‌شود.

 

4- سلامت دندان و دهان را حفظ می‌کند

وجود خواص ضد میکروبی در چای ریحان به مبارزه با باکتری‌های مضر و میکروب‌های دهان کمک می‌کند. ریحان در نقش خوشبو کننده دهان ، ممکن است بوی بد دهان را نیز مهار کند.

 

5. ممکن است برای بیماران مبتلا به آرتروز عالی باشد

طبق کتاب Healing Foods ، اوژنول  یک ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی روغن ریحان است که روی مفاصل و دستگاه گوارش اثر ضد التهابی دارد.

 

چگونه چای ریحان درست کنیم؟

تهیه چای ریحان ساده است. تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که یک فنجان آب را در یک ظرف بریزید و 2-3 برگ ریحان را در آن اضافه کنید ، روی شعله قرار دهید تا بجوشد. اجازه دهید آب ، رنگ و طعم ریحان را جذب کند. بعد از حدود سه دقیقه ، چای را در یک لیوان صاف کنید. می‌توانید این چای را همانطور که هست بنوشید یا یک قاشق چای خوری عسل و نیم قاشق چای خوری آب لیمو در آن اضافه کنید تا طعم و مزه بیشتری داشته باشد. شما همچنین می‌توانید هل و زنجبیل را هنگام تهیه چای به ترکیب ریحان و آب اضافه کنید.

نوشیدن روزانه‌ی چای ریحان برای سلامت نگه داشتن وضعیت جسمی و روانی شما مفید است. پس از این نوشیدنی مفید غافل نشوید!

5 دلیل برای اینکه هر روز چای ریحان بنوشید