ادویه تند جامائیکا را در خانه تهیه کنید!

جامائیکایی‌ها به ادویه معروفی که دارند ، افتخار می‌کنند. این ادویه به عنوان چاشنی کارائیب نیز شناخته می‌شود. Jerk ادویه‌ای برای طبخ پروتئین است که این پروتئین می‌تواند از هر نوعی باشد. جرک در ابتدا روشی برای پخت و پز گوشت بود که می‌توان ریشه‌ی آن را در قبیله Arawak بومی آمریکا یافت. زمانی که این قاره توسط کریستف کلمب در سال 1492 کشف شد ، جرک در جامائیکا پدید آمد. آنها از یک روش خاص برای دودی کردن و خشک کردن گوشت در آفتاب یا آتش استفاده می‌کردند که جرک نام گرفته بود و امروزه نیز برای ساختن آنچه جرک نامیده می‌شود ، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در قرن هجدهم ، گروهی از افراد برده به نام مارون برای فرار از دست انگلیسی‌ها که در آن زمان کنترل جامائیکا را در دست داشتند ، در کوه‌ها پنهان شدند. مارون‌ها برای نگهداری گوشت از نمک ، فلفل و ادویه‌هایی مانند فلفل دلمه‌ای (در جامائیکا pimiento نامیده می‌شود) و فلفل کلاه قرمز (habanero در جامائیکا) استفاده کردند. آنها گوشت را ادویه دار کردند ، در برگها پیچیدند و سپس روی آتش مشبک پختند. این منشا چاشنی معروف و نمادین تند جامائیکایی است که اکنون به عنوان یک مالش خشک یا طعم‌دهنده برای گوشت ، مرغ وغذاهای دریایی استفاده می‌شود.

پیشکادمی در این مطلب شما را با دستورالعمل تهیه ادویه مخصوص جامائیکا (jerk) آشنا می‌کند. شما به آسانی می‌توانید این ادویه تند را در خانه تهیه کنید و در قفسه ادویه‌ها داشته باشید.

 

مواد لازم

3 قاشق غذاخوری پاپریکا شیرین

3 قاشق غذاخوری پودر سیر

1 قاشق غذاخوری فلفل دلمه‌ای پودر شده

1 قاشق چایخوری جوز هندی

3/4 قاشق چایخوری فلفل کاین

1 قاشق غذاخوری نمک

3/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

 

دستورالعمل تهیه

در یک کاسه کوچک  تمام مواد را کاملاً با هم مخلوط کنید.

ادویه جرک را در یک ظرف سرپوشیده در محیط خشک و خنک نگهداری کنید.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

دستورالعمل تهیه ادویه تند جامائیکا